Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zánik Základní školy J. A. Komenského v Písku
PROCHÁZKA, Aleš
Bakalářská práce se zabývá zánikem Základní školy Jana Amose Komenského v Písku. V šesti kapitolách jsou postupně představeny dějiny města Písku a píseckého školství, vznik vzdělávací instituce na Alšově náměstí a významné události, které měly vliv na fungování školy od počátků až do konce 20. století. Práce sleduje příčiny návrhu na zrušení a cestu zániku Základní školy J. A. Komenského, ale také popisuje budoucnost školní budovy, která byla přestavěna na novou městskou knihovnu a písecké centrum vzdělávání. Práce především analyzuje dochované prameny - kroniky a úřední dokumenty.
Filosofie výchovy v díle Jana Amose Komenského
Florianová, Eliška ; Veverková, Kamila (vedoucí práce) ; Lášek, Jan Blahoslav (oponent)
Diplomová práce Filosofie výchovy v díle Jana Amose Komenského je zaměřena na vytyčení hlavních bodů v díle zmíněného myslitele, filosofa, teologa a velkého pedagoga. Zabývám se zde filosofií jako takovou, vlivem jednotlivých významných osobností na tvorbu Komenského. Dále celkově ovzduším doby 17. století, vlivem osobního života na tvorbu a také vědeckých objevů a vynálezů. Komenský byl velkým vychovatelem a pedagogem v praxi i v metodice, kterou se zabývám v další části práce, která je postavena na výchově a jeho vychovatelském úsilí jak přímém, tak metodickém. Komentuji zde jeho úsilí v díle a zabývám se velkým celkem spisovatelským Opera didactica omnia, a jeho vrcholným dílem, které mělo veškeré jeho snažení univerzalizovat a sjednotit. Tímto dílem je Obecná porada o nápravě věcí lidských. Poté se snažím převést jeho snažení v rámci podobného ovzduší do dnešní doby a paralelizovat jej s dnešními problémy a praktickými úkony ve vzdělávání, školství a vychovatelství.
Didaktické zásady J.A. Komenského a jejich realizace v současné výuce německého jazyka
Černá, Stanislava ; Švermová, Dagmar (vedoucí práce) ; Nečasová, Pavla (oponent)
NÁZEV: Didaktické zásady J. A. Komenského a jejich realizace v současné výuce německého jazyka AUTOR: Stanislava Černá KATEDRA: Katedra germanistiky VEDOUCÍ PRÁCE: PaedDr. Dagmar Švermová Tato diplomová práce se zabývá osobností významného českého myslitele J. A. Komenského a jeho didaktickými zásadami, ze kterých jsou mnohé platné dodnes. Nejvíce bývá akcentována aktivnost, motivace a vnímání žáka všemi smysly. Poslední zmíněnou zásadu může zajistit činnostně orientovaná výuka; motivovat a aktivizovat žáka také výuka problémová nebo projektová. Teoretická část práce je věnována vymezení zásad, chápání principu aktivnosti dříve a nyní, jeho uplatnění v rámci cizojazyčné výuky a vymezení cílů a klíčových kompetencí. Navazující praktická část popisuje realizaci dvou projektů, na kterých bylo ověřeno, že je zařazování projektů do výuky německého jazyka (v případě správně zvolených cílů a metod) vhodným motivačním a aktivizačním nástrojem. KLÍČOVÁ SLOVA: J. A. Komenský, didaktické zásady, vyučování německého jazyka, aktivnost, činnostně orientovaná výuka, projektová výuka
Tradice a současnost česko-nizozemských vztahů
Smrčinová, Tereza ; Veselý, Zdeněk (vedoucí práce) ; Krines, Vlastimil (oponent)
Diplomová práce analyzuje vývoj vzájemných česko-nizozemských vztahů od prvních středověkých kontaktů až do současnosti. Práce je rozdělena do jednotlivých kapitol chronologicky, ale důraz je kladen i díky množství pramenů na 20. století. Bilaterální vztahy těchto dvou aktérů mezinárodních vztahů jsou zkoumány na úrovni politické, ekonomické a kulturní. Práce vychází především z archivních pramenů Ministerstva zahraničních věcí ČR a je prvním obdobným přehledem vzájemných česko-nizozemských vztahů ve třech výše zmíněných rovinách.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.